понедељак, 31. октобар 2011.

Baklava bez kora

             Desi mi se naravno, da u kući nemam gotove kore za pitu ili baklavu i tada napravim ovu brzu i jednostavnu bez kora, koju vam preporučujem, ukoliko vam se najave iznenadni gosti.
Potrebno je:
2 jaja
150 gr šećera
12 kašika mleka
12 kašika ulja
12 kašika griza
12 kašika brašna
200 gr mlevenih oraha
pola praška za pecivo
50 g seckanih oraha
Za preliv:
500 gr šećera
Priprema:
             Umutite penasto jaja sa šećerom a zatim dodajte mleko, ulje, griz, mlevene orahe i na kraju brašno sa praškom za pecivo. Masu izručite u podmazan i brašnom posut četvrtast pleh. Odozgo pospite seckane orahe i pecite oko 35 minuta na 180 stepeni, dok lepo ne porumeni.
             Ja volim ukus karamela, pa zbog toga ovu baklavu prelivam sirupom koji pripremam na ovaj način: šećer stavim da se malo otopi (karamelizuje) u suvoj šerpi, tada dodam 2 dl vode i skuvam ređe nego za slatko. Ostavim da se sirup ohladi.
             Ispečenu i ohlađenu baklavu isecite na kocke ili rombove i prelijte sirupom.
           

11 коментара:

  1. Veoma mi se dopada ova ideja za preliv s ukusom karamela, odnosno, da se šećer prvo karamelizuje, a tek onda meša s vodom i kuva. Odlično!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман31 октобар, 2011

    E bas ti hvala Zoro ,ovako nesto uvek dobro dodje kad se treba spasavati a kora nema;)

    ОдговориИзбриши
  3. ovo je spas za mene, budući da jako volim baklave a nikad nisam zadovoljna s korama,. budući da kupujem gotove!! i još preljev od karamela!!!

    ОдговориИзбриши
  4. Ma super recept.Morat ću ga sama sprobat što prije!

    ОдговориИзбриши
  5. Kraljevcanka odlican recept odusevljena sam. Zoro samo nastavi dalje:)

    Pozdrav od Kralejvcanje iz Svajcareske

    ОдговориИзбриши
  6. Super mi je ova baklava i ovakav recept uvijek dobro dođe. Sirup mi se posebno sviđa, a baklava odlično izgleda !

    ОдговориИзбриши
  7. Genijalno!!! Ja sam si bas neki dan napravila baklav(ic)u u mini tepsiji, samo da me zelja mine (i pokvarila dijetu).

    ОдговориИзбриши
  8. Bas sam resila da napravim pravu baklavu i sada jos vidim i ovaj nacin, odlican ti je ovo nacin za na brzinu. Svidja mi se taj serbetasti ukus agde! Odlicno

    ОдговориИзбриши
  9. Odlična baklava, pravim slično sa makom :)

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман12 јануар, 2014

    Ovo je jedini ispravan recept za baklavu bez kora koji sam pronasla na internetu. Ja je pravim vec nesto vise od 40 godina, a mozda i vise.Jedina razlika je u tome sto ja sve sastojke mesam zajedno i umesto 12 kasika sve stavljam po 24 kasike, sem griza. Dodajem i oko 150-200 grama suvog grozdja, vanilin secer i obavezno narendam koricu limuna. Evo, danas je pravim jer su mi sin i unuk trazili. Recept je savrsen i ne mozete pogresiti.

    ОдговориИзбриши