субота, 1. септембар 2012.

DŽEM OD ŠLJIVA, PEČEN U RERNI

         Dok još uvek ima šljiva, predlažem vam da pripremite ovaj starinski, zdrav džem, koji mogu koristiti i oni koji izbegavaju šećer, a uz to ostaju ljuske, koje ja posebno volim da vidim u džemu...

         Potrebne su vam samo zrele šljive, količina nije bitna, zavisi koliko ih imate ili koliko želite. Dakle, operite šljive i izvadite im koštice. Stavite ih u veći, dublji pleh ili tepsiju i rasporedite ih.

          Stavite sud sa šljivama u rernu i uključite je na 250 stepeni. Ostavite ih da se peku, bez ikakvih dodataka. Nakon dvadesetak minuta smanjite na 150 stepeni i malo odškrinite rernu (pomoću varjače i sl.) kako bi izlazila para.

               Pecite još oko sat vremena, videćete po gustini šljiva ali nemojte da budu potpuno suve, jer će se prilikom hlađenja zgusnuti. Gotov i vruć džem sipajte u dobro oprane i u rerni zagrejane tegle, zatvorite ih original poklopcem i ostavite umotane u ćebe (ušuškane) kako bi se postepeno hladile. Potpuno hladne ostavite sa ostalom zimnicom.


18 коментара:

  1. Obozavam ga!!Bas zato sto ostanu ljuske.Prelep ti je!!Ja sam ga ove godine kuvala na klasican nacin.Pozdravljam te!!

    ОдговориИзбриши
  2. na ovaj nacin sam prosle godine radila dzem od smokava!
    a mora da je i od sljiva odlican..

    ОдговориИзбриши
  3. U pećnici, bez mješanja, fantastično, danas ga radim.

    ОдговориИзбриши
  4. Drago mi je što vam se sviđa ovaj zdrav i jednostavan način pripreme džema ♥

    ОдговориИзбриши
  5. Ovaj džem me podseća na detinjstvo, kada je moja tetka kuvala isti u oraniji u dvorištu. Te ljuskice su bile uvrnute, a namazan na hleb, sve je curio. Zimi, ovo uz vruć čaj, hmmmm, ništa lepše! :)

    ОдговориИзбриши
  6. OOO, Zoro samo što sam objavila recept za džem a evo vidim i tvoj recept je tu. Očigledno svi spremamo zimnicu. Nije loše da razmenimo i recepte. U svakom slučaju džem od šljiva obožavamo svi♥♥♥ bar u mojoj porpdici.

    ОдговориИзбриши
  7. Danas sam se baš zabavljala džemovima od šljiva, uskoro stiže i recept , a jedna od varijanti je i ovaj iz pećnice. Džem od šljiva je inače super, a ovaj tvoj baš dobro izgleda !

    ОдговориИзбриши
  8. @Branka, vidim bila si itekako vredna, obezbedila si se džemovima od šljiva, drago mi je što ti se sviđa recept na moj način♥

    ОдговориИзбриши
  9. isprobala sam ovakav džem iz pećnice i jako mi se dopao, na žalost kao što sam već spomenula od naših šljiva ove godine ništa, tako da ništa i od džema

    ОдговориИзбриши
  10. @Nina, žao mi je što nemaš u svom vrtu šljiva, ali kako vidim kod tebe ima dovoljno drugih džemova...

    ОдговориИзбриши
  11. IZvinite, interesuje me, jer hocu da parvim ovaj pakmez od sljiva, pecen u rerni, da li se ne dodaje secer, ili je mozda zaboravljeno da se napise u receptu?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam zaboravila da ga upišem, u ovaj pekmez nisam stavljala ni trunke šećera, jer su šljive dovoljno slatke, a ovako je i džem zdraviji...

      Избриши
  12. Анониман25 август, 2013

    Danas sam pravila dzem po Vasem receptu od sljiva sa naseg placa-neprskanih.Divan je na oko ,a probacemo ga na zimu.Puno hvala-jednosravan recept.
    Pozdrav od Vere Nikolic

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vera, hvala tebi na isprobavanju mog recepta i verujem da ćete uživati i u njegovom ukusu. Šaljem ti puno pozdrava iz Požarevca!

      Избриши
  13. Neda Omiš
    Upravo sada radi po Vašem receptu i mislim da je ok.
    Javim se ponovo kad oprobam.
    Pozdrav iz Duća!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Verujem da ćete biti zadovoljni i hvala vam puno na isprobavanju ovog jednostavnog i zdravog recepta. Očekujem vaše utiske nakon probe džema a dotle vam šaljem puno lepih pozdrava...

      Избриши
  14. Interesuje me samo da li mogu u pecnici i mlevene sljive,da nisu cepkane

    ОдговориИзбриши
  15. Iskreno nisam probala mlevene šljive da pečem u rerni ali što da ne, samo što čete morati malo duže da ih pečete u rerni zbog viška tečnosti (teže će se zgusnuti). I vrata po malo odškrinite kako bi izlazila para. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши