субота, 21. мај 2011.

TORTA EVROPA (Vulkan)

           Moj stariji unuk je poželeo da mu za rođendan napravim tortu sa vulkanom, i moram priznati da sam se našla u čudu, kako to da izvedem. Naravno, želju sam mu ispunila, a kako je sve to ispalo!? Pa moglo je i bolje ali nisam imala puno vremena za razmišljanje. Za pravougaonu tortu sam koristila moj recept Evropa torte.
Potrebno je:
Za kore:
4 belanaca,
1 celo jaje
5 kašike šećera
10 kašike ml. oraha
1/2 kašike brašna
Za fil:
12 žumanaca
17 kašika šećera
250 gr margarina
Za preliv kora:
1/2 l mleka
1 kesica lešnik karamela
Priprema:
          Mutite belanca, dodajte šećer i celo jaje i sve zajedno dobro umutite. Kašikom umešajte orahe i brašno. Ispecite koru u okruglom plehu koji ste obložili papirom za pečenje. Ispecite još dve takve kore.
Kore prelijte sa mlekom u kome su se rastopile lešnik karamele.
          Za fil umutite žumanca sa šećerom na pari. Kada se fil zgusne, ohladite ga i u njega dodajte umućen margarin. Filujte kore a odozgo tortu ukrasite po želji: šlagom, čokoladnim prelivom i sl.
           Ja sam tortu pravila u obliku pravougaonika i u šlag sam dodala plavu boju za kolače, jer sam htela da predstavlja vodu.
Za vulkan sam ređala plazma keks pokvašen u soku od jagode, preko njega umućen šlag sa kiselom vodom i u njega dodala kiselu pavlaku, preko sam stavila jagode i tako redom. Vulkan sam premazala pudingom od čokolade skuvanim u mleku uz dodatak još malo čokolade. Od soka jagode i želatina sam napravila crvenu lavu. Posula sam i malo pečenog mlevenog lešnika oko vulkana. Eto, nekako sam se izborila, sa svim tim, pa valjda malo liči na ono što je zamislio moj unuk, ljubi ga baka.To je bila torta za njegove vršnjake.

      A ovo parče torte jede moj mlađi unuk, pokušava bez upotrebe kašičice. Uspeva mu donekle!


13 коментара:

  1. Slatkis jedan!!!A za baku BRAVO!!!!Ja jos uvek ispunjavam zelje mojim decacima,i bas bih volela da sutra zadovoljim unuke bas kao i vi!!DIVNI STE!!!A kore jos nisam prelivala na taj nacin,a i nigde nisam probala.Moracu da je napravim:))

    ОдговориИзбриши
  2. SJAJNA TORTA ZORO!! Maleni je pravi medenjak!!

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala vam mile moje na lepim komentarima!

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман22 мај, 2011

    kako se on ovako slatko umazao,jasno mi je da je torta jaaaaaaakoooo ukusna:)))

    ОдговориИзбриши
  5. Srećan rođendan unuku draga moja bakice, ovaj mlađi je pravi medenjak, ljubi svoje mile unučice, pozdrav milice i da im dugo, dugo praviš lepe tortice :)))

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман23 мај, 2011

    Zoro trk na moj blog po nagradicu od jos pre neki dan,a ja nastavljam li dolaziti ovde kod tebe redovno nista od moje dijete:))))

    ОдговориИзбриши
  7. Tajanstvena draga, hvala na nagradi, ali nikako da uđem na tvoj blog, verovatno je trenutni problem, probaću kasnije!

    ОдговориИзбриши
  8. Super je torta ! odlična je izvedba vulkana i super da je slavljenik dobio što je želio. A maleni na slici je presladak sa svojim komadom torte !

    ОдговориИзбриши