понедељак, 2. јануар 2023.

Božićna česnica

    Božić je najveći hrišćanski praznik i tada se po tradiciji pravi Božična česnica. Neko je pravi za Badnje veče, neko na dan Božića, kakogod, to je lep ritual i običaj, gde ukućani okreću česnicu i svako od njih očekuje da će se baš u njegovom parčetu odlomljene česnice nalaziti metalni novčić. 
Neke domaćice, kao što ja radim, često stavljaju i dren, pasulj, kukuruz i sl. tako da skoro svako od ukućana nešto dobije...
POTREBNO JE: 
500 gr brašna
1/2 kocke svežeg kvasca
1 kašičica šećera
2 kašićice soli
1,5 dl vode
1 dl mleka
4 kašike ulja
(novčić, dren. pasulj, kukuruz i sl.)
PRIPREMA: 
        U vanglu za mešenje stavite brašno pa u sredinu brašna dodajte kvasac rastvoren u mlakom mleku sa šećerom. Izmešajte kašikom pa dodajte ulje, so i uz dodavanje mlake vode zamesite rukama glatko testo. Pokrijte ga i ostavite na toplom mestu oko pola sata.
Nakon toga naraslo testo izručite na pobrašnjenu radnu površinu i blago premesite. Podelite ga na nekoliko delova od kojih ćete po želji oblikovati figure.
PS. Ja sam jedan deo razvukla oklagijim u pravougaonik pa sam ga sekla na 8 trake i svaku traku urolala i poređala u krug ivice kalupa. Jedan deo sam oklagijim razvukla u krug pa sam ga stavila u sredinu a zatim nožem zarezala na nekoliko delova od sredine prema ivici kalupa. Svaki uži deo sam savila prema ivici kalupa. Obzirom da mi je ostao mali prazan prostor u sredini kalupa, njega sam popunila lopticama od testa. Na kraju sam napravila krst od pletenice i ostatak testa sam iskoristila da popunim praznine između rolatića. Ubacila sam 1 novčič, dren, pasulj i bosiljak u česnicu i vodila računa da se ne primeti gde sam sve to ubacila.
Ostavite česnicu da odmara desetak minuta pa je premažite umućenim jajetom.
Pecite je u zagrejanoj rerni na 180-200 st. (zavisno od rerne), tj. dok ne porumeni.






Нема коментара:

Постави коментар