недеља, 28. август 2011.

Kompot od šljiva

         
            
Svake godine, između ostalog, za zimu ostavljam i kompote. Moram priznati, da ni od prošle godine nismo sve pojeli, ali jednostavno, šljive moram iskoristit, pošto sam kuvala od njih džem, pa sam odvojila one malo čvršće za kompot. Ja skoro sve kompote pravim po jednom, svom, već oprobanom receptu i nikada, bar do sada, nije bilo ikakvih problema.
            Naravno, dobro operem šljive i svaku izbockam iglom na nekoliko mesta (da ne bi popucale) prilikom pasterizovanja. Poređam ih u potpuno čiste tegle ( od 850 g) i samo jednu napunim hladnom vodom. Zatim izručim vodu iz nje i zavisno koliko tegli ukupno imam, izračunam koliko mi je vode ukupno potrebno. Stavim, dakle, svu potrebnu vodu u šerpu, i dodam šećera (po 5 kašika na svaku teglu) i zagrejem dok se šećer ne otopi. Napunim tegle tečnošću, dobro zatvorim hermetičkim zatvaračem, stavim u pogodan sud sa vodom i pasterizujem, tj. grejem vodu skoro do tačke ključanja a onda smanjim i ostavim da tako voda bukvalno struji (a ne ključa) oko 15 minuta. Onda sklonim i ostavim da tegle tako stoje u sudu sa vodom, dok se ne ohlade.
            U jednoj tegli sam pomešala šljive sa dinjama, videću kako je ispalo, kada budem probala kompot.

5 коментара:

  1. Super izgledaju i volim šljive iz kompota, i općenito sve kompote volim! Ovaj od šljiva ima i neka ljekovita svojsta za koje znam!Super!

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман29 август, 2011

    Mnogo fina stavr..ako imas sljive.Sad cu aj za koju godinicu d ase bacim i na taj kompot;) Inace pravim dosta zimnice bas od voca;)

    ОдговориИзбриши
  3. Nisam znala da se domaći kompoti mogu spremiti za zimnicu.

    ОдговориИзбриши
  4. Moja mama radi pasterizaciju svega i svacega, najcesce krastavcica i sarene salate. Sljive zavrse u pekmezu, kompote nesto slabo jedemo.
    Sve u svemu, sigurna sam da je ovo odlicno! A pasterizacijaje najbolji nacin za ostavljanje zimnice.

    ОдговориИзбриши