понедељак, 18. јун 2018.

Pita sa višnjama prelivena sokom

               Ostalo mi je još malo višanja u zamrzivaču a pošto su stigle i sveže, razmišljala sam kako da ih upotrebim i došla na ideju da od njih napravim ovu pitu ili baklavu. Kako god se zvala oduševljena sam, ne samo ja, već i svi koji su je probali, jer je bila tako sočna, slatko-kiselkasta i mirisna.


POTREBNO JE:
1/2 kg kora za pitu
(oko 20 lista)
3 jaja
200 gr šećera + 100 gr
2 dl gustog jogurta
2 dl ulja
1 vanilin šećer
1 pr. za pecivo
3 kašike griza
oko 400 gr višanja bez koštica
(zamrznutih ili svežih)
2 dl soka od višanja
PRIPREMA:
               U sok koji su pustile zamrznute višnje dodajte još 2 dl soka od višanja (ja sam imala svoj domaći sok) tako da bude ukupno oko 4 dl tečnosti (ukoliko nema dodajte još vode). Sve sipajte u sud, dodajte 150 gr šećera i skuvajte srednje gust sirup. Ostavite da se ohladi.
               Mutite jaja sa 200 gr šećera dok se sav šećer ne istopi, smanjite brzinu miksera pa dodajte jogurt, ulje, vanilin šećer i pecivo pa sve sjedinite.
               Na uljem podmazan pleh ređajte pet kora i svaku premažite sa malo nadeva, pa na petu stavite trećinu očišćenih i oceđenih višanja. Pospite ih sa kašikom griza. Ponovite isti postupak još dva puta. Dakle 3 puta stavljate višnje. Poslednju koru takođe premažite ostatkom nadeva.
Ovako složenu pitu isecite na željene kocke i stavite u zagrejanu rernu na 200 st. i pecite oko 30 min. a potom smanjite na 180 st. i pecite još oko 15 minuta. Isključite rernu i ostavite da u njoj stoji još desetak minuta. Pečenu pitu izvadite iz rerne i odmah je prelijte hladnim sirupom. Ostavite da pita upije sav sirup, ohladite je u frižider i poslužite.



             





Нема коментара:

Постави коментар