недеља, 25. септембар 2011.

Pečena paprika i paradajz

              Zimnica se sprema naveliko. Pijace su prepune paprika, paradajza, krastavaca, ima svega i svačega, samo treba otvoriti novčanik i zasući rukave i zime za nas neće biti. A mi, Srbi smo poznati po tome, ogrev i zimnicu moramo obezbediti za zimu, a za drugo šta ostane. Naravno da sam i ja jedna od takvih, pa sam se bacila na posao. Ovo sam spremala odokativno, ne možete pogrešiti sa količinom namirnica.
Potrebno je:
oko 5 kg paprika (najbolje crvenih, ja sam koristila i žute)
oko 2 kg crvenog paradajza
oko 3 dl ulja
so po ukusu
1-2 kašike sirćeta
Priprema:
              Ispecite papriku, oljuštite je i iscepkajte na trake. Paradajz ispecite, oljuštite i krupno isecite. 
             U šerpu zagrejte ulje i ubacite papriku da se prži. Nakon dvadesetak minuta dodajte i paradajz i pržite dok ne ispari višak tečnosti. Pri kraju prženja posolite po ukusu i na samom kraju dodajte sirće. Potpuno čiste tegle stavite u rernu da se sterilišu i u vruće sipajte gotovu smesu. Dobro zatvorite poklopcem, ušuškajte ih i tako ostavite dok se potpuno ne ohlade. A, onda pravac u ostavu! Zimi koristite kao namaz na hleb ili pržite sa jajima ili dodajte beli luk i sirće i koristite kao salatu...
PS. Ako želite možete dodati kesicu konzervansa pre stavljanja u tegle. Ja ga ne dodajem.

4 коментара:

  1. Ovo ce ti dobro doci u pravo vreme;) Njami njami;)

    ОдговориИзбриши
  2. Lep recept, Zoro. Jeste sezona i uvek se posebno osećam kada nastupi ovo vreme... prorade i lepa sećanja, smederevac, vatra pucketa, baba oko sporeta levo-desno, mi peremo tegle, mirisu pecene paprike... Lepu tradiciju imamo, jos samo da je ocuvamo. Ovo je višenamenska salatica:) Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  3. Zimnica.... Što god da se napravi, ispadne fino :)

    ОдговориИзбриши