петак, 21. октобар 2011.

Pasterizovani kornišoni

             Septembar je prošao, zimnicu što sam spremila, spremila sam i gledajući svoje slike na računaru, vidim da nisam postavila recept po kome godinama pripremam kisele krastavčiće (kornišone). Verujte da sam isprobavala razne recepte i od kada sam prvi put koristila ovaj recept, koji sam dobila od jedne svoje prijateljice, više nemam dilemu kako ostaviti kornišone za zimu. Svi ih volimo, jer imaju ukus onih kupovnih, fabričkih.
Potrebno je:
oko 6 kg kornišona
Za preliv:
1 litar sirćeta
3 litara vode
200 gr šećera
100 gr soli
slačica, korijander, mirođija(može suva)
Priprema:
            Svaki kornišon dobro operite (ja koristim oštru stranu sunđera) i ređajte u tegle.
Za preliv skuvajte vodu, šećer, so i sirće. Kad provri dodajte slačicu, korijander i mirođiju. Vrelim prelivom nalijte tegle.
U veliki lonac nalijte vodu, stavite tegle i postepeno zagrevajte do momenta strujanja vode. Znači, ne treba da ključa, već do tačke ključanja i tako pasterizujte oko dvadeset minuta. Isključite i ostavite u loncu sa vodom dok se ne ohladi. Na ovaj način meni kornišoni traju i do dve godine.

PS. Ukoliko ne želite da pasterizujete kornišone, možete ih pripremiti na isti način, samo što u preliv dodate po 1 konzervans i 1 vinobran. Vrelim prelivom nalijete tegle do vrha, dobro zatvorite original poklopcem i ušuškajte u ćebe da se postepeno hlade.







33 коментара:

  1. Анониман21 октобар, 2011

    Ne znam zasto ali uvek sam mislila da su kornisoni oni bas sitni krastavcici?Inace volim i ove;))

    ОдговориИзбриши
  2. U pravu si Džoli, oni najsitniji su kornišoni, ali ja ne volim totalno sitne, već maaalo krupnije, nekako su mi ukusniji, mada sam ove godine zaista stavila nešto krupnije nego što sam do sada činila...

    ОдговориИзбриши
  3. Volim kisele krastavce, ali ih nikada nisam sama kiselila. Kod tebe mi baš odlično izgledaju i vjerujem ti da su jako ukusni !

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман02 октобар, 2012

    A kako bi bilo bez konzervansa da se stave?

    ОдговориИзбриши
  5. Probala sam i bez dodataka vinobrana i konzervansa i super su...

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман28 јул, 2013

    Uvek mi se činilo nekako komplikovano to sa pasrerizacijom.
    Mislim da neću baš potrefiti, jer ni meni se nekako ne svidjaju oni baš jako sitni krastavci nekako su mi kao nedozreli, mnogo su mi ukusniji oni malo krupniji. Čime i kada zatvarate tegle?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Napunjene tegle kornišonima i nalivene tečnošću zatvaram original plastičnim zatvaračima (poklopcima)pa tek tada pasterizujem...

      Избриши
  7. Pasterizaciju mozete izvrsiti u masini za sudove. Metalnim poklopcima dobro zatvorene tegle poslagati u masinu, staviti na program za pranje sa najvecom temperaturom i bez dodavanja deterdzenta pustiti masinu u rad. Kad se proces zavrsi, zavrsena je i pasterizacija. Ostavite jednostavno u masini da se sve ohladi. I prijatno. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eto, nisam znala za ovu vrstu pasterizacije ali svakako podržavam sve načine, mada je meni klasika još uvek najprihvatljivija. Pozdrav!

      Избриши
  8. Divan je recept :) Zanima me samo koliko slačice, korijandera i mirodjije treba? Da li bi bilo mnogo kašika po tegli?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Može na veću teglu, inače ja to stavljam odokativno, sve je stvar ukusa. Hvala na komentaru. Pozdrav!

      Избриши
  9. probacemo i ovaj recept sa vase strane :) samo koje sirce ide ?

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман14 октобар, 2013

    Zasto vinobran?! Bez njega!!!!! I ukusni i zdravijiji i traju 2 i vise godina.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Može i bez njega, ja nekada stavljam a nekada ne. Inače, na ovoliku količinu krastavčića pola kesice je zanemarljivo a i meni traje po dve i više godina. Pozdrav!

      Избриши
  11. Isprobala!Divni su,divni...bas kao kupovni.Hvala za recept! Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala i tebi što si isprobala recept. Ja na ovaj način ostavljam godinama, probala sam i neke druge recepte sa manjom količinom kornišona, ali je ovaj meni ipak najbolji, što kažeš kao kupovni su. Pozdrav!

      Избриши
  12. Анониман26 август, 2014

    Prosle godine isprobala recept, fantastican je. Hvala!!! Zato sam ponovno tu. :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Raduje me ovakav pozitivan komentar i ne sumnjam da si zadovoljna jer ja po ovom receptu ostavljam godinama kornišone i uvek mi budu odlični. Hvala tebi što si ponovo ovde...

      Избриши
  13. Анониман14 октобар, 2014

    Ja pasterizujem sve sem tursije i kupusa i nikada ne stavljam vinobran ni konzervans. Pa zato i pasterizujemo valjda, da se ne trujemo tim praskovima!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Naravno, potpuno se slažem, da, kada se voće i povrće pasterizuju, nije potrebno dodavati sredstva za konzerviranje a i svakako je zdravije...

      Избриши
  14. Одговори
    1. Probaj i verujem da ćeš biti zadovoljna. Hvala na komentaru i pozdrav od mene!

      Избриши
  15. Анониман16 октобар, 2015

    Ma poenta je u tome da ipak sve Vi dame volite malo krupnije.

    ОдговориИзбриши
  16. Анониман16 октобар, 2015

    Moja preporuka je da pre pripreme kornisoni odstoje jedno sat vremena u vodi u koju je dodat zeolit, prirodna glina koja odradjuje detoksikaciju sto posto i neutralizaje sve otrove koji se koriste za prskanje biljaka.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala na preporuci, zaista je korisna, tačno je da se kornišoni dosta tretiraju pesticidima ali nema šta se ne prska kod nas...

      Избриши
  17. Odradila sam pasterizaciju kako pise u gore navedenom tekstu,medjutim,posle nedelju dana,krastavcici su prokisli.Ne znam gde je greska,ali tesko da bih se ponovo odlucila bez konzervansa.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    2. Žao mi je što ti se to desilo, ja ih stavljam godinama na ovaj način i uvek mi budu super. Ako si radila sve po ovom receptu, moguće da poklopci nisu bili original i tegle su imale "lufta" pa je ušao vazduh. Negde si sigurno pogrešila Ukoliko si pročitala gornje komentare, videla si da su mnogi isprobali recept i da su baš zadovoljni. Pozdrav!

      Избриши
  18. Одговори
    1. Hvala puno na komentaru, drago mi je što ste isprobali moj recept i da ste zadovoljni. Pozdrav!

      Избриши