петак, 21. октобар 2011.

Sušene paprike i paradajz

           Moj suprug, od kada je u penziji, više vremena provodi u svojoj baštici nego u kući. Tu na površini od oko 2 ara ima od svega po malo i od ranog proleća do kasne jeseni, tu se, kaže rekreira, a bogami imam i ja koristi od te njegove rekreacije. Evo, vidite kako je nanizao svoju papriku i svaki dan je iznosio na sunce kako bi se sušila. Nažalost, ovo podneblje joj baš ne odgovara ali biće nešto od nje.
            A evo, ovog leta sam probala da sušim i paradajz i mogu vam reći da sam zadovoljna, obzirom da mi je ovo prvi put da ga sušim. Sušila sam ga na jakom Suncu i osušio se za 4-5 dana. Ovaj paradajz je takođe proizvod mog supruga.
            Svaki sam prepolovila, izvadila semenke ( mada on ima vrlo malo semenki) i ređala u velike plehove. Svaki dan sam ih okretala, mislim paradajz (ne plehove) i moj se paradajz očas osušio.

          Iz priloženog se vidi da je Sunce bilo toliko jako, da mi je paradajz negde i izgoreo - pocrneo, mada ne smeta, biće iskorišćen u svakom slučaju.
          Kada sam već ovde, da vidite i moje feferone iz bašte. Obožavamo ljuto i nešto feferona sam nakratko ispekla i stavila u kese pa u zamrzivač, a nešto i stavila u tegle, jer volimo zimi kisele uz podvarak, sarmu...

Potrebno je:
ljute papričice (feferonke)
sirće
so, šećer i
voda
Priprema:
           Operite papričice, isecite drške i poređajte u tegle. Skuvajte 1/3 vode i 2/3 sirćeta, dodajte soli po ukusu i kašiku šećera i ostavite da se ohladi. Hladnim presolcem prelijte tegle, poklopite tacnom i ostavite do sutradan da stoje. Ukoliko upiju tečnost, dolijte sirćeta i zavežite tegle.

3 коментара:

  1. Vidim da ste svi vrijedni,baš ljepo.Sve si ljepo spremila za zimu.Što mi nisi bliže...

    ОдговориИзбриши
  2. Predivno spremljeno ljeto za hladne dane.

    ОдговориИзбриши
  3. Super mi je sve ovo i baš je dobro kako je suprug spojio ugodno s korisnim. Posebno mi se sviđa sušeni paradajz , odlično izgleda !

    ОдговориИзбриши