уторак, 4. јул 2017.

Šam torta sa orasima

       Recept za ovu tortu pronašla sam u jednoj mojoj svesci zapisanih recepata, staroj najmanje 30 godina. Želela sam da je konačno napravim ali, sa malim izmenama. tj. dopunama...


POTREBNO JE:
Za koru:
5 žumanaca
1 jaje
5 kašika šećera
12 kašika ml. oraha
3 štangle rendane čokolade
Za krem: 
(ovo sam dodala)
300 gr kisele pavlake
10 kašika ml. oraha
3 kašike prah šećera
Za šam:
5 belanaca
prstohvat soli
400 gr šećera
PRIPREMA:
              Mikserom penasto umutite žumanca i jaje sa šećerom, pa lagano umešajte mlevene orahe i struganu čokoladu. Sve sjedinite, sipajte u okrugli pleh (ja sam koristila sa obručem), koji ste predhodno podmazali uljem i posuli brašnom i pecite oko 30-40 min. (zavisno od rerne) na 200 stepeni. Pečenu koru izvadite iz rerne.
              Posebno lagano umutite kiselu pavlaku sa prah šećerom i mlevenim orasima, pa premažite preko prohlađene kore.
               Za šam umutite belanca sa prstohvatom soli a istovremeno, posebno u šerpici stavite šećer sa čašom vode da se špinuje. Kada počnu da izbijaju mehurići i dobije se gustina meda, ušpinovan šećer sasvim polako sipajte u gusto umućen šam od belanaca. Nastavite sa mućenjem još desetak minuta, tj. dok se šam ne prohladi.
               Preko krema nanesite šam i sve zajedno ostavite u frižider da se ohladi. Preko torte narendajte čokoladu. Skinite obruč i poslužite tortu.


           
     








2 коментара: