петак, 18. март 2011.

LEPINJICE

             U vreme inflacije, devedesetih, kada su nam prodavnice bile prazne, i kada smo čekali u redu za hleb i mleko, moje ruke su najčešće bile u brašnu. Pored drugih jevtinih đakonija, vrlo često sam pravila ove lepinjice (tako sam ih ja nazvala), a izuzetno se brzo spremaju. I danas, ako mi se desi da sam u manjku sa hlebom, setim se njih, i za tili čas večera je na stolu. A može i za doručak, zašto da ne!?
             Potrebno je:
             2 jaja
             grudva sira sa malo presolca ili jogurta
             puna kašičica sode bikarbone
             brašna po potrebi
             ulje ili mast za prženje
             Priprema:
             U sud stavite jaja, sir, presolac ili jogurt, sodu bikarbonu i brašno koliko da se zamesi testo, ni tvrdo ni meko. Od testa napravite valjak i isecite ga na komade veličine jajeta. Svaki komad razvucite oklagijom što tanje možete (debljine 2-3 mm).
           Svaku koru (lepinjicu) posebno  ispržite na zagrejanom ulju ili masti, po desetak sekundi s jedne i druge strane.
             Ispržene slažite jednu preko druge na tanjir i služite sa ajvarom, sirom, džemom ili čime god, po vašoj želji.
             Ah, da, zaboravih da vam kažem, ja sam nekada od ovakvog testa pravila i slane krofne, s tim, što sam razvlačila testo u koru, debljine 1 cm, vadila čašom krofne i pržila ih. Unutra budu šuplje i tako fino narastu dok se prže. 

8 коментара:

  1. Baš su divne, ovako ih je moja baka pravila za doručak kad odemo u selo kod nje... mi smo ih obožavali sa sirom i kajmakom :)))

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala vam drage moje! Ja sam ovo prvi put jela kod svoje majke...

    ОдговориИзбриши
  3. Super,ovaj recept seca me na detinstvo, kako se dobro jelo nekad. Pozdrav...

    ОдговориИзбриши
  4. Nisam ih jela, ali izgledaju savršeno. Obožavam testa i rado ću ih napraviti.

    ОдговориИзбриши
  5. Nama ih je baka znala ponekada napraviti i kao djeca smo ih voljeli i sa slanim i sa slatkim namazima. Od tada ih više nisam jela iako ih se često rado prisjetimo. Tvoje lepinjice su odlične !

    ОдговориИзбриши
  6. jako volim lepinjice i nekad mi ih je mama radila vrlo slično, ja sad imam svoj receptić ali ne jedemo ih baš često

    ОдговориИзбриши