среда, 22. март 2017.

Prevrnuta torta sa jabukama, suvim šljivama i orasima

            Šta ću kada volim da eksperimentišem sa receptima, da modifikujem već postojeće, slične ali da na kraju bude baš onakva kakvu sam je zamislila i verujte, ako probate da je napravite, nećete pogrešiti. Nije zahtevna, nije skupa a svakako je ukusna...

POTREBNO JE:
3 jaja
5+5+5 kašika šećera
2 kašike ulja
5 kašika brašna
1/2 pr. za pecivo
1 kašika kakaoa
5 jabuka
desetak suvih šljiva
oko 50 gr oraha
4 dl mleka
5-6 kašika griza
1 jaje
1 vanilin šećer
1 šlag u prahu
PRIPREMA:
             Dno okrugle tepsije pokrijte sa 5 kašika šećera. Jabuke oljuštite, očistite od koštica, prepolovite i poređajte preko šećera. Suve šljive držite 2-3 minuta u vodi, pa ih poređajte između polutki jabuka. Orahe sitno iseckajte pa ih stavite u polutke jabuka. Stavite sve u rernu i pecite dok jabuke ne omekšaju a šećer dobije karamel boju.
             Za to vreme umutite jaja sa šećerom, pa kada se šećer otopi, dodajte ulje i na kraju brašno pomešano sa pecivom. Sve pažljivo izmešajte i 2/3 smese prelijte preko pečenih jabuka a u ostatak dodajte kakao pa i njega prelijte preko predhodne smese. Lagano kašikom izmešajte da se dobiju mermerne šare. Vratite u rernu i pecite oko 15 minuta na 200 st. Pečenu tortu izvadite iz rerne, ohladite i prevrnite na okruglu tacnu za tortu.
              U jedan sud stavite mleko, šećer, vanilu, griz i sve zajedno kuvajte dok se ne zgusne. Na kraju dodajte jaje, kuvajte još minut-dva, pa sklonite sa vatre. Prohladite i umutite mikserom.
Posebno umutite šlag po uputstvu na kesici i dodajte ga u skuvani griz. Još malo umutite mikserom pa ovim kremom premažite prevrnutu tortu. Dobro je ohladite i poslužite.
           
           











15 коментара:

  1. Анониман23 март, 2017

    Lepa pita,lepo je sto ste stavili sljive. Pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман24 март, 2017

    Dopada mi se veoma vasa torta.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da vam se dopada i hvala što ste posetili moj blog. Pozdrav!

      Избриши
    2. Drago mi je da vam se dopada i hvala što ste posetili moj blog. Pozdrav!

      Избриши
  3. Анониман24 март, 2017

    Odlican kolac,hvala za recept. Pozz.

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман24 март, 2017

    Nedavno saznadoh da imate blog. Prijatno sam iznenadjena. Divno ! Ima jako lepih recepata. Radio cu podrobnije prelistati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dobrodošli i hvala vam od srca. Nadam se da ćete naći nešto što vam odgovara a trudim se da moji recepti ne budu mnogo skupi, i zahtevni. Pozdrav!

      Избриши
  5. Анониман25 март, 2017

    Primetila sam vase recepte,lepi su i sto je najvaznije nisu skupi.Lep vam je gastro blog,lep hobi. Ne mogu da verujem da imate unuke,izgledate vrlo mlado na slici. Pozdrav iz BG.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala vam od srca na lepom komentaru... trudim se da svoje recepte prilagodim i onima koji nisu u finansijskoj mogućnosti da kupuju skupe namirnice a danas je takvih, nažalost puno. Pozdrav iz Požarevca.

      Избриши
  6. Анониман25 март, 2017

    Odlican blog,svidja mi se.

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман25 март, 2017

    Videla sam vase recepte na jos dva portala,nisam znala da image blog.Divno. Sve najbolje.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je da ste posetili moj blog. Hvala puno i ja vama želim sve najbolje...

      Избриши