понедељак, 6. фебруар 2012.

Burek sa sirom

           Udarila ciča zima, snega napolju, ima ga na pretek, a ja nešto u zadnje vreme, samo bih da spremam nešto toplo za večeru, pite, pečeni krompir u kaputu iz rerne i sl. sve nešto što bi nas zagrejalo (mada moram priznati mm non-stop loži kotao i u kući je toplo, ali, recimo vruć burek sa sirom, baš nam razgali želudac i nepca i smazali smo ga, onako vruć. U zadnjih desetak dana pravila sam ga dva puta, prvi put u okruglom plehu a ovog puta u četvrtastom...
Potrebno je:
pola kg. kora za pitu i gibanicu
oko 300 gr domaćeg sira
oko 2 dl kisele vode
oko 1 dl ulja
1 puna kašičica pr. za pecivo (a ne mora)
Priprema:
           Pomešajte kiselu vodu i ulje u jednu posudu i dodajte pr. za pecivo. Pleh podmažite uljem i stavite četiri kore, tako da sa svake strane prelaze ivicu pleha.  Poređajte trećinu kora na pleh i svaku koru poprskajte pripremljenom mešavinom. Na poslednju koru stavite polovinu sira. Ponovite postupak sa drugom trećinom kora. Stavite drugu polovinu sira. Ponovo isti postupak ali samo sa korama (obzirom da ste utrošili sir), pa na kraju one kore koje su prelazile stranice pleha, vratite preko poređanih kora.
           Poprskajte burek uljem i stavite u zagrejanu rernu da se peče na 200 stepeni oko 30 min. tj. dok ne porumeni. Pečen burek izvadite iz rerne i odmah prevrnite u drugi pleh (ja imam dva ista pleha), pa zatim ponovo vratite u prvi.
             Uživajte, dok je vruć uz čašu jogurta, kiselog mleka, a možete uz njega poslužiti i domaći ajvar.

7 коментара:

  1. Bas je fin, volim ovako pripremljen burek u domacoj varijanti... i svidja mi se sto je cetvrtast, nekako uvek zamisljamo okrugao, a ovako se sve fino posle secka.:))

    ОдговориИзбриши
  2. Obožavam burek sve pite i pitice:))uticaj Juga ,valjda ;)
    U ovim hladnim danima...baš si me potsetila ...ujutru pravim:))

    ОдговориИзбриши
  3. Zoro u pravu si. Burek tako dobro zagreje i evo ja sam upravo doručkovala burek (na poslu sam) naravno ovaj nije tako dobar kao tvoj domaći mmmm kad bi mogla jedno parče :)

    ОдговориИзбриши
  4. Bas ovako burek i mi pravimo! Bili smo presrecni kad smo nasli recept i bas cesto ga imamo za dorucak. U stvari mi stavljamo 2.5 dl obicne vode, a 1.25dl ulja, ali to je to... :)

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala vam drage moje, ja sam burekoljubac ali sa sirom, nešto sa mesom i ne volim, obzirom da je za mene isuviše jak i kaloričan...

    ОдговориИзбриши
  6. Obožavam burek sa sirom, a ovaj kod tebe mi baš dobro izgleda. Sada po zimi jako lijepo pašu ovakva jela i vjerujem da je burek brzo nestao. I kod mene bi sigurno bilo tako :)

    ОдговориИзбриши