уторак, 21. фебруар 2012.

Pihtije

          Svake zime obavezno makar jednom napravim pihtije jer ih svi volimo a pripremljene na ovaj način su zaista fantastične...


              Uh, kad se setim koliko je bilo ledenih dana kod nas (a i ne samo kod nas), hvala bogu, sada je to prošlo, e, tada sam poželela da spremim pihtije koje svi volimo. I, zamislite, napolju ciča zima, a kod mene u kući toplo, oseća se miris kuvanja iz velikog lonca. Da ne dužim evo kako ja pravim pihtije:
Potrebno je:
1 suva svinjska butkica
3-4 sveže svinjske nogice
1-2 svinjska uveta (a ne mora)
1-2 glavice crnog luka
2-3 šargarepe
1 cela glavica belog luka
nekoliko lista lorbera
dvadesetak zrna crnog bibera
so po ukusu i
crvena mlevena slatka ili ljuta paprika
Priprema:
              U veliki lonac stavite dobro očišćene i oprane sv. nogice, uši, opranu svinjsku butkicu i nalijte vodom da bude dva puta više no što ima mesa. Tu dodajte očišćene cele glavice crnog luka, očišćene cele šargarepe, nekoliko čenova belog luka (zajedno sa ljuskom), lorber i so. Kuvajte oko 4 sata, odnosno dok se meso ne počne odvajati od kostiju. Na kraju posolite po ukusu.
               Kada je skuvano, sklonite sa vatre i ostavite da se prohladi, kako bi se suvišna masnoća stegla na vrhu. Nju pokupite i bacite. Meso odvojite od kostiju i stavljajte ga u pripremljene tanjire ili štogod. Sada očistite preostali beli luk, sitno ga iseckajte i rasporedite po mesu.

 
           Tečnost iz lonca procedite kroz cediljku i nalijte preko mesa. Po želji odozgo pospite crvenu mlevenu slatku ili ljutu tucanu papriku i ostavite da se ohlade i stegnu na hladnom mestu.







18 коментара:

  1. joj,ja obožavam pihtije :)) i to baš ovakve bez masnoće odozgo!jedino ne volim papriku ali rado bih pojela bar jednu ovu tvoju kockicu:))

    ОдговориИзбриши
  2. Obožavam pihtije, ali pravim ih samo za Slavu, jer ih jedemo samo MM i ja, deca ni da liznu :) tvoje su predivne, slično i ja pravim :)))

    ОдговориИзбриши
  3. Jako volim hladnetinu, no na žalost moji ne, pa si ju napravim samo jednom na zimu. Uvijek me podsjeća na neka stara i dobra vremena, gdje se znalo gospodariti komadom mesa. Lijepo su preko sindikata u poduzeću dobili svinjsku polovicu i sve se fino rasporedilo, kožice, repić, glava i nogice za hladnetinu. Špek za čvarke, šunkica u sol, plećkica u pac, krmenadli pečeni pa ostavljeni u mast za nedeljne ručkove, svakom po komadić, a ono što je ostalo u kobase. Bez frižidera i ledenica!

    ОдговориИзбриши
  4. Svinjska butkica e takve pihtije volim. Ljudi znaju da ih prave sa nekim ostacima, i otpacima, a dobre pihtije koštaju, ne može svašta u njih da se gura. Kao mala grozila sam se kad vidim sve te tanjire sa pihtijama poređane na terasi ali eto vremena se menjaju pa i moj ukus.

    ОдговориИзбриши
  5. Pihtije.. Nisam to nikad vidjela, zvuči baš zanimljivo!

    ОдговориИзбриши
  6. Jako su ti lepe!!!!Ja sam ih 3 puta kuvala i dosta mi je za ovu godinu:))Kuvam ih,ali ne volim da ih jedem:))

    ОдговориИзбриши
  7. @ Drage moje, vidim da vam se sviđaju pihtije a vidim da ih ne vole svi. Moja deca, mm i ja ih volimo ali zato ih moj zet ne voli, sve je stvar ukusa, naravno i zavisi kakvog su ukusa one same...

    ОдговориИзбриши
  8. Draga Zoro, ja sam neko ko ne voli pihtije :) ali se divim svakome ko umije i voli da ih sprema, jer je za njih potrebno i vrijeme i umješnost. Recept si zaista detaljno i izvrsno objasnila!

    ОдговориИзбриши
  9. Jos malo posircetiti (ali obavezno vinskim sircetom)...ma nista bolje!

    ОдговориИзбриши
  10. Ja ih obožavam,(mi kažemo ladetina),ali ove godine nisam pravila jer me svladao moj kuk,a sad se oporavljam.Možda uspijem kad dođem u Čazmu,malo za mene u muža.Baš mi je sada gušt za pojesti i probat ću napraviti!Ja isto volim malo kad jedem staviti octa.

    ОдговориИзбриши
  11. Ja ne volim pihtije ali kako kažu to dođe sa godinama. Izgleda da ja nisam još došla u te godine. Ove na slikama lepo izgledaju i sigurno je potreban trud da bi se lepo napravile.

    ОдговориИзбриши
  12. Hvala vam drage moje na divnim komentarima...
    @Majo, ja zaista prvi put čujem da se u pihtije dodaje sirće, ovde kod nas po pravilu ne...
    @Gogo, vidim i ti voliš dodati sirće, baš me interesuje jer to dodajete prilikom kuvanja ili kada ih gustirate i baš me interesuje kakav je ukus!?

    ОдговориИзбриши
  13. Imi place foarte mult cum o prepari! Drept dovada ca iti iese perfect de bine! Felicitari!

    ОдговориИзбриши
  14. Mi smo jučer pravili kod nas kažemo hladetine,ja ih obožavam,evo sada vjeruj mi uživam u njima jer ih obožavam,tvoje su savršene:)

    ОдговориИзбриши
  15. slično pravim i ja samo dodam još srce i jezik mi ga svi volimo prijatno

    ОдговориИзбриши